Jodå, information har inte saknats, varken till barnen eller föräldrarna, så det vore inte vara problemet tycker jag.
Vi har enligt rekommendationer behandlat med lite olika medel varje gång för att undvika det där resistensproblemet. Bland annat ett medel som innehåller en sorts olja vilket inte dödar äggen utan man måste kamma som sjutton för att få bort alla ägg. Men jag tycker att även om de är resistenta så tar man ju bort lössen och äggen mekaniskt genom nogrann kammning.
Trodde att sonen skulle få löss kanske en gång per år om vi hade maximal otur, inte 5-6 gånger på ett drygt halvår. När jag var liten hade jag inte löss en enda gång...
CITAT (Magdis @ 25-04-2008, 15:16)

Tror en del att de blir av med lössen genom att tvätta med lusmedel en gång så kan de ju fortsätta sprida sig.
Det är väl troligen så det är. Alla är inte lika trötta på det och därför inte lika nogranna med att kolla eller med att kamma.
Jag ser framför mej en gammaldags, bastant och sträng sköterska som kommer till skolan och radar upp alla barnen varje morgon för att skicka hem dem som har löss...