Några månader senare.....dags att uppdatera.
Nu gjort handling av tanken och införskaffat allt jag behöver för att bygga bevattning till större delen av tomten. Allting handlades direkt från Tyskland till strax under halva priset mot vad jafg skulle få betala i Sverige, fick offert från båda länderna. Funkade väldigt bra med tyskarna. Enda plumpen: jag beställde samtidigt vanlig trädgårdsslang och fick då såklart fel. Ringde och påpekade detta och fick då behålla den slang jag redan fått + att dom skickade en ny som jag hade 3 dagar senare. I stort så består anläggningen av:
300 meter anläggningsslang 13 sprinklers (ja det är en stor tomt) 1 bevattningsdator 1 regnsensor 2 ventilboxar med 4 ventiler som öppnar och stänger beroende på hur datorn är programmerad. Några vattenuttag så jag kan få vatten lite här och var på tomten. En microdropanläggning för sambons rabatter.
En hel liten vetenskap detta och det är svårt att få tag på information som är vettig så ni som funderar, fråga på så ska jag dela med mig av det jag hittills fått erfara. Ska ge mig ut med kameran någon dag också och dokumentera innan allt är klart.
Redigerat av Buggebubben: 25-04-2008, 22:42
--------------------
Bor i Kvärlöv, Landskrona kommun, dvs zon 1 med sandig jord, sambo, barn, hund och stor tomt.
|