CITAT (Fågelvägen @ 02-04-2008, 23:04)

Tappert av dig att stå på dig och motivera varför, fast han tydligen hade väntat sig en undergiven underskrift. Tråkigt om han nu vill hämnas, eller åtminstone sura.
Har du ett ordentligt staket eller en hög häck åt det hållet?

CITAT (skogstroll @ 03-04-2008, 08:14)

larvigt att bli sur, klart du protesterar om det blir till besvär för dig. han får väl hitta på nån annan lösning istället, finns ju så mycket man kan göra
Hela grejen är att min enda fina utsikt - mot ett litet skogsområde - är över hans tomt. Annars får jag stirra rakt fram in i ett annat hus. Dessutom når eftermiddagens solstrålar min altan via hans tomt. Täcks det för kan jag glömma blommor på altanen.
Så nej, varken hög häck eller högt staket, bara en avskärmning som man kan stå och prata över (!)
Han förstod inte det där med utsikt. Han är inte ute på sin altan tillräckligt ofta för att ha koll på hur det ser ut - han ser bara sin fina gräsmatta (den är grönare på hans egen sida).
Alternativet för honom är i hans ögon dyrt. Han får nämligen ersätta den markis han hade sönder förra året och en ny ligger på ca 10.000-15.000 inkl allt. Det hade ställt sig betydligt billigare att bara smälla upp ett plasttak. Fast han mumlade ngt om glasrutor, hur han nu hade tänkt få till det utan bygglov

Och detta trodde han att jag skulle gå med på!
Och ruvar på hämnd gör han, såpass mycket har jag lärt känna honom under de 10 år han bott där.
Men men. Det tar vi när det kommer

Jag vill tacka alla er här på Odla för att ni stöttat mig! Utan er hade jag nog inte vågat ta mod till mig och säga nej. Det är inte samma sak som att säga nej till tex Jehovas vittnen, dom kommer ju inte tillbaka. Men grannen bor kvar och jag skall ha någon form av relation till honom även i fortsättningen, därför tog det emot.
Så, TACK
(Och så fick jag lärt mig nu hur man gör dubbla citat!)