Hustrun och jag har aldrig bråkat om pengar även om det var knalt ibland, speciellt när barnen var små och jag började läsa igen. Vi har haft en lös uppdelning när det gäller fasta utgifter, men sen har det oft handlat om att båda velat vara generösa och stå för merparten t.ex. nöjen och resor. Vad jag vill ha sagt är att det är bra med någon form av system i grunden, men att sen bygger det lika mycket på att parterna bjuder till. Tror dessutom att det är viktigt att båda har lite "egna pengar", som man inte behöver "redovisa" för den andre.
Min fru är ganska rolig ibland. Vi sålde vårt gamla sommarställe för fem år sen och köpte ett mindre. Det blev en del pengar över, även när skatten var betald. Jag frågade: "Hur gör vi med pengarna", med tanken att vi kunde dela dem eller sätta in dem på ett gemensamt konto. Hustrun svarade: "Jag tar hand om dem. Du gör ändå inte av med några pengar". Jag blev först helt stum, men insåg att hon faktiskt hade rätt. Tror föresten att hon har kvar det mesta av pengarna ännu.
edit stavfel
Redigerat av Aqvakul: 26-04-2008, 13:13
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|