CITAT (LadyG @ 26-04-2008, 14:04)

Jag markerade med fetstil det jag inte fattar.
HON betalar för att DE ska ha någonstans att bo?
Han kan dra åt helvete rent ut sagt.
Det där är nog inte så ovanligt, att ena parten betalar för att de båda ska bo någonstans. Men det är väl mindre vanligt nu än förr. Är det hon som äger boendet är det mindre allvarligt än om han äger halva boendet men inte betalar, givetvis.
Om man har ett samboförhållande, och lever som gifta (man kan ju vara sambos bara för att prova ett tag, eller för att man inte vill binda sig), bör man såklart se till att båda har liknande levnadsstandard. Inte bara för det gemensamma, där är det ju självklart, men även för det "privata", som kläder och hobbies. Hur sen det ekonomiska ser ut får nog diskuteras från fall till fall. Tjänar jag väsentligt mycket mer än min partner, och hon dessutom kanske har studielån, så blir det ju självklart så att jag pytsar in så mycket pengar att hon i praktiken faktiskt "bor gratis" även om boendet är gemensamt. (För arkivets skull, jag tjänar under medianlön)
I det här fallet var dock ekonomin ansträngd, men "forumexpertisen" (en halv självemotsägelse) får nog ha mer information för att det ska bli annat än löst tyckande
Redigerat av Pirum: 26-04-2008, 17:31