CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 07:32)

Är ivrig motståndare till kemisk bekämpning i trädgården. Men nu har jag börjat komma till vägs ände när det gäller att mekaniskt hålla plattor och stensättningar fria från ogräs mekaniskt. Det är ett tröstlöst, återkommande och "knämördande" projekt.
Funderar på ogräsättika. Har ni erfarenheter av hur väl det fungerar? Hur sprider man det bäst, med vattenkanna eller spruta?
Hur "ofarligt" är det?
ja du detta med gräs mellan plattorna. Jag jobbar ju med storskötsel och har på mitt arbete diverse plattor och gatstenar där det växer gräs..emellan

Flamning, det vill säga värme, är ett alternativ förståss Men kanske svårt att genomföra i liten skala, trimning är ett alternativ, fast det är bara en kortsiktig lösning. round up, ättika, visst..det är ett alternativ men... kanske böe
man tänka , varför växer det gräs mellan plattorna? vad finns där som gör att det gror??
oftast en gnutta ljus, jord och sand. får man bort det så får man även mindre ogräs.
vad tror ni??
markduk är ju et alternativ.. hindra ogräs under ifrån . men dock ...emellan plattorna, skarvarna där ....
//anki
Redigerat av ankiironninge: 27-04-2008, 07:13