CITAT (Bee @ 25-04-2008, 10:10)

Min sons svärmor använder värmepistol på plattorna framför ingången. Hon säger att det fungerar finfint. Jag har inte provat själv men är väldigt lockad. Antar att man måste vara försiktig så man inte startar en brand.
Annars har någon här på Odla tipsat om en sån där ångrengörare. Det skall fungera ungefär som värmepistolen (heter det värmepistol förresten? Sån där man har att värma upp och ta bort målarfärg med.) Jag är inte så förtjust i ångrengöraren pga det höga ljudet. Den tjuter så man blir vansinnig! Hörselskydd rekommenderas.
Miljövänligt? Mja, båda grejerna drar ju ström, å andra sidan använder man inga kemiska medel.
Trodde att jag kom på tidernas idé häromdagen när jag såg framför mig hur man kunde använda värmepistolen för att ta bort ogräset mellan plattorna! (Aldrig är man först med sina innovationer

)
I alla fall, mannen tyckte det var en bra idé, så för ett par dagar sedan "brände" han bort ogräset. Ska bli väldigt intressant att se om det funkar! Jag kan tänka mig att maskrosor t ex överlever men dom är ju heller inte så himla svåra att ta bort för hand. För oss är kvickroten ett stort problem och dom är tusan så svåra att få upp... sitter som berg i jorden om det är det minsta torrt.
Ska bli kul att se hur plattgången ser ut om ett par veckor.