Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Aloe Vera, vad händer?
          februaribarn
          Inlägg 26-02-2008, 06:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 13 651

Börjar oroa mig för min stora Aloe Vera, den har börjat få tunna blad... ohmy.gif varför? För lite/för mkt vatten? Står den för trångt? Kan tänka mig att den skulle må bättre av en större kruka, och omplantering är tänkt nu under våren. Den har sått i samma läge bra länge nu, så jag tror inte att det har någon betydelse.

Och när ändå Aloe:n är på tapeten... hur lyckas man med sina sticklingar? En av de jag har tagit ser ut att växa iallafall lite, men övriga är små, utan tillväxt och är även dom tunna/mjuka i bladen.

Tacksam för råd smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rekordform
          Inlägg 29-04-2008, 22:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 13 664

Jag har verkligen undrat över det där med vattningen av aloe. Jag har nämligen två stycken ( Aloe barbadensis) varav den ena som jag vattnar ofta och den andra väldigt sällan. Det är inget experiment precis, bara det att den som får lite vatten står så till att jag ofta glömmer bort den. Den som får mycket vatten växer som bara den och skjuter nytt hela tiden. Den som inte får vatten växer knappt alls. De kommer båda två från samma planta från början. Min kompis som också har en doppar den i vattenbad minst varannan vecka och den växer helt sanslöst. Till saken hör att alla de här plantorna är hyfsat unga, lite mer än ett år, kan det vara därför de kan ta upp så mycket vatten och sätta så mycket nytt??

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 03:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon