Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Björnbärshallon som rotat sig av misstag
          emmsing75
          Inlägg 01-05-2008, 20:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 7 025

Förra året satte jag en planta Björnbärshallon (tror jag den heter om det nu finns nåt som heter så..?) mellan två pallkragar och nu har ena änden av plantan växt fast och liksom rotat sig i pallkragen och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kan man skära av den stäng som alltså har rötter i båda änderna och vips ha två plantor? Vad gör man annars, klipper av och slänger den del som bildat rötter av misstag och hoppas att stängen fortsätter växa?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Boxer
          Inlägg 01-05-2008, 21:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (emmsing75 @ 01-05-2008, 21:51) *
          Förra året satte jag en planta Björnbärshallon (tror jag den heter om det nu finns nåt som heter så..?) mellan två pallkragar och nu har ena änden av plantan växt fast och liksom rotat sig i pallkragen och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kan man skära av den stäng som alltså har rötter i båda änderna och vips ha två plantor? Vad gör man annars, klipper av och slänger den del som bildat rötter av misstag och hoppas att stängen fortsätter växa?

Om jag förstått rätt så har det av "misstag" bildats en avläggare. Är rötterna väl utvecklade, kan du kapa emellan.

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 10:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon