CITAT (Netha @ 01-05-2008, 21:27)

För mig räckte det redan med att se att att de var emot kvinnans frigörelse ...
sånt får mig att se
rött
Programmet som jag inte alls tror är vinklat, kan du se ...
HÄRProgrammet inte vinklat...? Vinklat är bara förnamnet - jag kan garantera er att hela programmet var ett enda upplägg av en lögn. Jag har ärligt talat aldrig sett på maken på illvillig propagandatv - man får säkert gå till Kina eller andra sjuka totalitära regimer i historien för att se något liknande.
Alla kan lätt läsa allting som Li Hongzhi skrivit, undervisningen, tex boken Zhuan Falun och föreläsningar.
Vad de sa är så befängt så det är svårt att veta var man ska börja... det är så att all andlighet på ett sätt alltid varit kultivering, att förbättra sig som människa. Man måste tänka utifrån andliga perspektiv för att bra kunna förstå nu kanske.... men så är det - då handlar det om sådant som reinkarnation och karma mm.
Li Hongzhis undervisning är en väg för att verkligt bli fri, och då är det som man alltid tänkt inom andliga traditioner/vägar, och ursprungliga religioner - att då kultiverar man (sig)- för att som en "bättre" människa leva efter sannare principer = få mindre karma - det är då att få MER frihet.
Li Hongzhi talar självfallet INTE om att människors frihet skulle vara fel. Han talar om principer kring yin/kvinna och yang/man.
Falun Dafa är en sanna väg, utan konstigheter.
Tror inte för fem öre att ni fick en bild av vad Falun Gong är!
Detta är inte från Falun Gong-texter...:
Yin och yang:
They stand in mutual opposition.
They are rooted in each other.
They define each others limit.
They transform into one another.