Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Aloe Vera, vad händer?
          februaribarn
          Inlägg 26-02-2008, 06:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 13 651

Börjar oroa mig för min stora Aloe Vera, den har börjat få tunna blad... ohmy.gif varför? För lite/för mkt vatten? Står den för trångt? Kan tänka mig att den skulle må bättre av en större kruka, och omplantering är tänkt nu under våren. Den har sått i samma läge bra länge nu, så jag tror inte att det har någon betydelse.

Och när ändå Aloe:n är på tapeten... hur lyckas man med sina sticklingar? En av de jag har tagit ser ut att växa iallafall lite, men övriga är små, utan tillväxt och är även dom tunna/mjuka i bladen.

Tacksam för råd smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Solstorm
          Inlägg 02-05-2008, 20:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag blir lite konfunderad när jag läser att det är en ökenväxt. Gissar att den växer på många olika ställen. Jag var på Barbados en gång och där växte den i mängder. Stora plantor. Barbados har nog snarare regnskogsklimat. Varmt och soligt med en regnskur varje dag. Jag var i en botanisk trädgård och fick visat för mig hur fort allting växte. Där var det ogräsrensning med machete.

Här betalar vi stora pengar för en liten burk kräm med bara någon % aloe i. Där kunde man köpa en halvliters flaska fylld med ren aloe för ca 15 kr. Och Barbados är ju ett land som i övrigt är väldigt dyrt, dyrare än i Sverige.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 03:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon