Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skadedjur?, Gråsugga eller ej??
          marie2002m
          Inlägg 18-03-2004, 11:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 2 993

Hej nu när våren börjar komma börjar även våra skadedjur vakna till liv tex. vi har ett skade djur som liknar gråsuggan men denna trivs överrallt både i jorden och på hus väggen. Jag skulle vara tacksam om någon skulle kunna tipsa om vad man skulle kunna göra för att hålla dem borta.
          M V H rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          marie2002m
          Inlägg 23-03-2004, 22:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 2 993

CITAT (Gossen Ruda @ 20-03-2004, 19:04)
          Aha, det var äckelfaktorn. smile.gif Det bästa är kanske att försöka tolerera dom för det är ganska trevliga djur. Dom enda kräftdjuren som har gått upp på land. Finns ca 30 arter i Sverige varav den största blir knappt 2 cm lång. Anledningen till att dom finns på samma ställe är att det är bra förhållande där. Dom vill ha mat, mest dött organiskt material, och fukt. Dom tål inte torka pga att dom är kräftdjur, gälarna måste hållas fuktiga. Dessutom torkar dom lätt ut eftersom dom saknar andra leddjurs vaxlager.

Just att göra det otrevligt för dom är det enda varaktiga sättet att få bort dom. Främst genom att få det torrare. Visst kan man fånga dom i urgröpta potatisar och genom att använda gift men dom är snart tillbaka igen.

Men vad det är för några som är håriga fattar jag inte. Vad jag känner till är alla gråsuggor kala men å andra sidan känner jag inte till allt.

tongue.gif Nej jag skrev fel dem är inte håriga men ÄCKLIGA stora grå och allmänt vidriga..
          M V H

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon