Jag kan förstå att ni har era funderingar efter Existens som gav en så fel bild. Och eftersom jag hörde talas om att det fanns människor som tyckte så illa om oss pga av dessa felaktiga uppgifter så var det självklart för mig iallafall att skriva nåt här. Jag visste inte ens om att det fanns ett sånt här forum, det hade varit roligt att veta när jag hade min kolonilott.
Jag tror inte att vi hade brytt oss så mycket om det hela om det inte hade varit för förföljelsen. Jag och fler med mig är oroliga för att inte kunna hjälpa dem som förföljs i Kina lika mycket nu när så mycket lögner och förtal spridits om oss. De som känner oss vet att det inte är sant, de som kommer till våra träningsgrupper är förvånade hur nånting kan skildras så fel. Men de som inte känner oss och som nu har förutfattade meningar om oss? Mediafolk, politiker osv. Rykten sprids sanbbt.
Jag skickar med ett brev skrivet av den kände kinesiske människorättsadvokaten Gao Zhisheng som gjort en undersökning av förföljelsen av Falun Gong-utövare i Kina. Han sitter själv fängslad nu, säkert under brutal tortyr. Hans fru och barn lever i husarrest under terror och hot och social isolering. Jag hoppas att ni läser igenom det, då det verkligen visar på det fruktansvärda lidande dessa människor går igenom och hur deras goda hjärtan visar sig i hur de hanterar detta. Om ni verkligen vill förstå vad Falun Gong är så får ni här en möjlighet. Och hur skulle en metod som inte är god i grunden kunna få människor att vara på detta sätt? Nedan är ett citat ur hans brev:
"Genom min bekantskap med dessa troende blev jag djupt rörd av deras lugn när de berättade om sin aldrig tidigare skådade katastrof, deras medkänsla med dem som torterade dem och deras optimistiska syn på vår nations framtid. De
här människorna tar mycket lätt på anseende och vinning. De fortsätter att tyst stötta medutövare vilkas liv är i fara på grund av det hänsynslösa
förtrycket. Deras tålamod när de hjälper de sårbara barnen eller de äldre släktingarna till de Falun Gong-utövare, som antingen är olagligt internerade
eller dödade, är utöver vad den vanliga människan kan föreställa sig eller förstå. Att ens tro kan ha en så stark inverkan på ens själ och moral är ofattbart."
Detta är ett utdrag ur hans tredje brev.
Länk till hela brevet
http://www.epochtimes.se/articles/2007/06/05/12530.html