CITAT (Gunilla T @ 13-01-2008, 11:18)

Eldar inte upp allt ris och och torra träd i skogen utan det får ligga och förmultna i egen takt.
Har dessvärre gjort det förut.
Men du... naturen mår ju inte dåligt av aska? Tvärtom lider väl svensk natur närmast brist, eftersom vi förhindrar (av naturliga skäl) skogsbränder?
Jag är numera stolt tvättnötsjunkie, tack vare Netaave,
väljer enbart dasspapper av returfiber, tack vare Stella Polaris,
Köper, skurar och putsar enbart med grönsåpa, tack vare Magdis
Eldar förvisso med ved, men strör askan över mina tacksamma växter i deras vintervila i trädgården,
Sorterar bort batterier från sopor har jag gjort sedan jag var barn - jag tycker de är lite otäcka.
Köper inget elektronik-krafs i onödan (tv, mp-3, blablabla t.ex)
Köper så lite krafs jag kan överhuvudtaget
Köper faktiskt nästan inget krafs alls - bara det jag verkligen behöver och använder. Spade t.ex.
Sorterar inte allt, men mycket. Är lite slarvig på den punkten - bättring lovas.
Har provat tygkassar, men de är inte så roliga att ta med sig till affären när de är fulla med hundhår... köper enbart papperskassar som jag använder till att tända i pannan med.
Klyver inte ved med maskin - hugger den med yxa - eller rättare sagt , tvingar Henrik att klyva den med yxa, medan jag ligger på soffan i negligé och käkar chokladpraliner.
Nu ska jag fortsätta läsa tråden, tycker om allt jag fått lära mig här på forumet! Tack!