CITAT (Markus_H @ 08-05-2008, 11:21)

Jag vet bara att det blev ett himla liv på vissa när det stod i tidningen att nu kan du köpa en billig spånskivekista för hälften av vad en i ek kostar. Det skulle bli en "ovärdig" fattigmansbegravning med sådana. Jag hänger inte upp mig så mycket på materialet och krusidullerna runt om kring och när den dagen kommer att jag själv ska begravas så lär jag bry mig ännu mindre...
I stora delar av världen begravs människor enbart i en enkel tygsvepning eller i en enkel hemmasnickrad kista. Jag tycker nog det är värdigare att begrava någon enkelt men respektfullt än att begravningsbyråer kränger dyra kistor som sedan krossas med grävmaskin

Om man nu är så noga med att det ska se fint, kan man inte bar hyra en fin kista till begravnings cermonin, har för mig att det går? Jag tycker också att det räcker med en enkelspånskivekista när man sänker ner eller kremerar, eller bara tyg.
När personen man älskar är död så hjälper inga fina kistor i världen för att man ska må bättre, därför tycker jag det är onödiga saker at lägga pengar på, då är det trevligar att lägga de pengarna på gravvården istället, om man nu vill lägga pengar på nått.
Men det ursäktar ju inte att de betedde sig på det sätt på kyrkogården, fy på dem.
Redigerat av Anic: 08-05-2008, 10:57