CITAT (neleh @ 08-05-2008, 16:52)

Hej,
Har köpt ett torp och blivit med trädgård - helt otippat tycker jag det är jättekul.
Trädgården är ganska stor (ca 50 m från vattenuttaget till bortesta rabatten) och den gamla vattenslangen som ingick i köpet verkar rätt sliten - blir hela tiden vridningar som stoppar vattnet - och nu vill jag köpa ny, gärna med slangvinda så man lättare kan få ordning på den långa slangen.
Vill ha tips på vad jag ska köpa. Slangvagn, kan man alltså dra med sig vagnen till den rabatt man vill vattna men fortfarande ha slangen i vattenuttaget? Tycker det ser ut på bilderna som det bara är en kort slang mellan vagnen och vattenuttaget, och att man alltså måste lämna vagnen vid uttaget. Vad är iså fall vitsen med en vagn?
TAcksam för råd.
Hozelock (även Gardena) har en slangvinda som man sätter på väggen. Den har en automatisk återrullningsautomatik och den tycker jag är den bästa jag någonsin haft under alla mina trädgårdsår. Men om den kan rulla upp 50 meter är jag osäker på. Kanske man kan kombinera en slangvagn med en fast monterad. Då lär det ju räcka en bra bit.