Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fräckt?
          Fru fet
          Inlägg 12-05-2008, 11:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 5 876

Jag bor i ett gammalt villaområde som med åren blivit alltmer förtätat. Vår tomt är liten, ca 700 kvm. På en (eller rättare sagt två sidor men det är en annan historia) sída är grannhuset obebott, ett vackert gammalt sekelskifteshus där ingen bott sedan 50-talet. Tomten är inte styckad men bebyggd med två hus, grannen bor i det andra, nyare huset sedan något år tillbaka (sen hans uråldriga föräldrar dött) - i det äldre huset bodde hans farföräldrar. Nåväl, den här grannen sköter inte sin tomt. Det är en härlig gammal trädgårdstomt med fallfärdiga fruktträd, gamla bärbuskar och ett stort fd köksland. Han klipper pliktskyldigt ett par tre gånger per sommar och säger alltid generat att han har svårt att hinna med. Vi känner inte varandra.
          Jag stör mig inte på att granntomten är ovårdad MEN

Det kliar sååå i fingrarna efter att få bruka den!! Alltså inte äga den (jag tror inte att han kommer att vilja sälja, jag har lite skämtsamt försiktigt hört mig för) men sköta om den och kanske odla upp det där rejäla kökslandet som jag inte har plats med på min egen lilla plätt. Jag skulle gärna arrendera den om jag fick.

Vad tycker ni, är det skitfräckt att fråga?

jenny

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Ulrica*
          Inlägg 12-05-2008, 12:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Du kan ju använda hans "jag har inte tid" till din fördel. Erbjud dej att klippa gräset och/eller del i skörden mot att du får odla upp kökslandet. Om han säger nej tack så är det ju inte mer med det. Det är inte alls fräckt tycker jag. Värdet på hans tomt ökar ju ifall någon sköter träden etc.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon