CITAT (hjärtegull @ 12-05-2008, 17:42)

...//.......Hur kul är det för jordgubbarna att stå i flera dagar på ett mörkt lager? .....//...........
Nu handlade det inte om flera dagar eftersom de fick leverans på fredag morgon och jag skulle komma in på eftermiddagen och handla. Vet av erfarenhet att det är rykande åtgång på jordgubbsplantor vid denna årstid.
................................................................................
.............
Nåväl, det är inte slut med kritiken om Blomsterlandet, tyvärr.
Jag var där i fredags för att returnera en sak jag hade handlat hos dem. Ställde mig vid ena kassan men bit ifrån kassörskan, som höll på med en kund. När hon hade avslutat sin kund, så klev jag fram och hade ungefär 1,5 meter kvar till kassan....då stängde kassörskan igen kassan och gick därifrån!
Häpen står jag kvar och fattade inte vad det var som hände! Hon hade ju sett mig där jag stod med varan och kvittot i högts hugg!
Jag kliver fram till den andra kassörskan och säger till henne "Din kollega bara försvann från kassan?" och fick till svar "Ja, hon jobbar inte i kassan!". Ehhhmmm, nehej, inte det? (jag såg med all säkerhet att hon alldeles nyss hade stämplat in i kassaapparaten

)
Sen talade jag om att jag ville lämna tillbaka varan och lämnade fram kvittot. "Är det
riktigt säkert att du inte har använt den?" - Öhhhm, nej, verkligen inte, du kan själv se att kartongen är obruten och flefri. Som sagt....
Den lokale handlaren har service och personligt bemötande gentemot kunden men i takt med att en butik blir större, så tappar man bort detta någonstanns på vägen. Undrar vad det beror på?
Jag har sett det förut,
på Plantagen, Blomsterlandet, Willys, Siba, Dataspecialisten, Chrysleråterförsäljare....
IKEA och vår lokala Ica Maxi lyckas på något sätt bibehålla servicen gentemot den enskilde kunden, trots storleken på butiken. Samma känsla för service som den lokale handelsträdgården, livsmedelsbutiken, boenden med äggförsäljningen....m.fl där service inte är en självklarhet.

................................................................................
......................
Edit: Givetvis tror jag på att det finns kunnig och serviceminden personal även i större butikskedjor, men eftersom jag aldrig tidigare handlat på Blomsterlandet och får detta bemötande vid två tillfällen av två möjliga, så blir tyvärr betyget IG genomgående för Blomsterlandet.
Redigerat av Kathy: 12-05-2008, 22:05