Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Oasen
          lolli81
          Inlägg 16-05-2008, 19:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 5 083

tänkte att jag skulle dela med mig lite av mina dammerfarenheter. Grävde dammen förra året och det är mitt första dammbygge. Hade jag anat hur hårt jag skulle få jobba för att komma ner bland all sten, så hade jag nog inte gett mig in på det, men nu är den där i allafall; min lilla oas. Förra året blev det bara själva dammen och i år har jag börjat med en plantering och sittplatsen. Har nu kommit så långt att jag köper växter som en tok. Fick tyvärr med iglar(!!!!) när jag köpte vattenväxter. Någon som vet om fiskarna äter upp som eller hur jag ska bli av med dom??? Skulle behöva lite hjälp med detta. Inte trevligt alls.
          Har haft problem med grönt vatten, men hävde i aqua clear alge stop från Aqua Nautica, vilket tycks ha gjort susen på kort tid. Har en del koi och guldfisk i och nu törs de äntligen visa sig. Förra året såg vi inte till dom så när jag skulle ta upp dom för vintern var jag osäker på om de ens levde, men jag saknade bara en. I år är de betydligt mer aktiva och jag tror att det beror på att jag äntligen fått vattnet att klarna. Hade även fontänpumpen i djuphålet förra året, vilket inte verkar vara ett bra drag om man vill se sina fiskar. Nu hoppas jag att de växer till sig och att hägern håller sig borta. Om någon har några bra tips på hur man håller vattnet klart så skriv mer än gärna en rad. Har letat efter externt uv-ljus, vilket skulle finnas som tillval till den stora pumpen, men inte lyckats hitta något.
          Bifogad fil  2007_07_11_003.jpg ( 88.42k ) Antal nedladdningar: 44
          Bifogad fil  2007_07_11_006.jpg ( 83.45k ) Antal nedladdningar: 48
          [attac
          hment=18290:Foton_0012.jpg]Jag
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Sittplats.jpg ( 351.64k ) Antal nedladdningar: 39
          Bifogad fil  Foton_0012.jpg ( 270.33k ) Antal nedladdningar: 43

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          DragonLady
          Inlägg 17-05-2008, 10:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Det beror ju på hur du tänkt göra med kanten? men räkna med 50cm.
          har du någon bild?

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 18:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon