Visst har man gjort många dåliga erfarenheter med posten. Vägverket har 100:- straffavgift vid försenad betalning redan efter en dag, och de går inte att snacka med. Jag gick 2 km till närmaste brevlåda med mitt postgirokuvert för att verkligen vara säker på att det kom iväg (jag kan annars lägga breven i min egen brevlåda, så tar lantbrevbäraren dem, men han kommer inte hit så ofta eftersom detta är sista huset på den rundan). Men den lådan töms inte heller varje dag!! Vardagar tidigast kl. 10, det betyder väl varje vardag! Antagligen brukar lådan vara tom, så de kollar den bara nån gång ibland när andan faller på. Tjänstefel? Men det var jag som fick betala förseningsavgiften. Att klaga hjälpte ingenting, ord står mot ord när posten säger att lådan självfallet töms varje dag. Men vi är flera grannar som har sett det. Sen tycker jag att portot är för dyrt. ”Alla skickar e-mail idag, alltså måste vi höja portot.” Det kan inte vara så att folk tycker det är dyrt att skicka brev?! Jag tycker inte de klarar av pakethanteringen något vidare heller. De anställda tycker inte om att behöva dela ut en massa reklam, och jobbet är mycket stressigt efter alla nedskärningar. Snart kommer posten att försvinna helt.
--------------------
Det ska gå.
|