Från Wasakredit till Bankgirocentralen 8 brev alla försenade pga av retur till avsändren förseningsavgifter och dröjsmåslräntor 425 kr. Leverantör Citymail.
Från Tele2 till bankgirocentralen. 16 brev varav tio försenade eller åter avsändaren eller helt försvunna. Dräjsmålräntor och påminnelseavgifter 228 kr. Postleverantör Citymail.
Från länsföräkringar till Bankgirocentralen. 9 försändelser varar alla försenade eller returnerade avsändaren dvs Länsförsäkringar. Det var en bilförsäkring och det gick till bilförsäkringsföreningen. Har inte fått räkningen ännu. Leverantör av posttjänst Citymail
Från Preem till bankgirocentralen. 4 fakturor 2 st försvunna som vi själva ringt och efterlyst för att inte företagets bränslekort ska spärras. Extra arbetstid ca två timmar med sitta i telefonkö, förklara problemet, få kopia, manuell betalning innan förfallo, adressera om kopian och skicka till bankgirocentralen samt manuell lista att hålla koll på denna eftersom hela listan före LB betalning måste gås igenom manuellt.Reklamation som egentligen nte leder till något hos Citymail osv. Postleverantör Citymail. Här kunde man dock hos Preem begära att alltid i fortsättningen få breven skickade med Posten vilket vi gjorde. Tur att vi själva hade koll och att åkeriet som företagskortet var utställt på får sitt bränsle. Det kostar att ha en lastbil stående.
Oservera att den egentliga fakturamottagaren (som ska betala fakturan) och jag inte ens en gång rört fakturan eller har något att vara medskyldiga över. Fakturan har gått direkt från leverantör via Citymail och bort i det blå eller i bästa fall tillbaka till fakturautställaren med den felaktiga texten adressaten okänd= alltså man påstår att bankgirocentralen inte finns.
NU tänkte jag klaga hos post och telestyrelsen men den hänvisar bara till leverantören vilken vi har klagat hos i över ett år till ingen nytta.
Dessa som jag angivit nu är bara toppen på isberget.
Det borde banne mig vara lag att distribuerande posleverantör skulle stämpla på kuveret så att man vet vem som levererar posten annars kan man aldrig komma tillrätta med problemet.
Jag kommer i brev att uppmana LÄnsförsäkringar, Tele2, Wasa kredit, premm m.fl att sluta använda Citymail.
Tänk på när ni får ett försenat eller bortkommet brev att det kan vara en annan postleverantör.
|