Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fråga om grundläggningen
          Karrolina
          Inlägg 15-05-2008, 20:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 7 322

Hej!

Vi håller på och ska bygga ett växthus av gamla fönster. Det är redan utgrävt för grunden eftersom det stått ett växthus där tidigare. Jag tänkte att jag skulle göra en någorlunda isolerad grund med gatsten som golv. Inga bäddar endast för krukodling.

Hur gör man? confused.gif Jag läste i en trädgårdstidning för ett tag sen att man skulle ha 10 cm grus i botten, markduk, 10 cm cellplast och sen grus igen tror jag.. Kan det stämma? Vi har cellplast kvar sen vi isolerade husgrunden utvändigt på väggarna. Kan man använda det eller är det inte tillräckligt starkt? Min sambo trodde att det skulle gå eftersom gruset hjälpte till att fördela trycket men jag vet inte?

Sen lägger man kullerstenen i sand eller? Jag är verkligen grön på det här området.. Vi fick tag på billig gatsen och slog till bara..

Hoppas någon kan hjälpa mig! unsure.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Karrolina
          Inlägg 19-05-2008, 18:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 7 322

Hej Torparn!

Sjutton också, sargen till grunden är redan gjord.. Ingen isolering utanför alltså. Vad kommer detta innebära? Svårt att värma upp vintertid eller? I så fall är det kanske ingen idé att lägga isolering alls.. Speciellt när den vi har kanske är för mjuk. För den känns verkligen mjuk.

Hjälp...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 12:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon