CITAT (Gunilla T @ 19-05-2008, 17:23)

Någon som känner till något naturpreparat - i så fall kan jag fråga min veterinär om det kan användas på honom??
Testa om du kan få honom att acceptera lite rosmarin i maten, förutom vitlöken.
Mina katter har haft två fästingar på två år. Jo, de är utekatter

med rätt att gå in när det passar dem (kattlucka). De får torrfoder och när jag kollade innehållsförteckningen stod det rosmarin bland ingredienserna. Knappast nåt som man så där direkt associerar med kattmat. Jag har vänner som har gått över till samma foder och sluppit fästingar på katterna. En av dem beklagade sig förra året att hennes katt hade fått ett "halsband" av krypen. Jag frågade om hon bytt foder, det blev knäpptyst i luren "...jaaa, just det!"
Har aldrig sett detta dokumenterat nånstans men kan vara värt ett försök. Kolla med veterinären om de anser att det kan vara farligt för hunden först.
Fästinghalsband och Frontline tror jag man ska ta det väldigt försiktigt med. Var på väg att köpa Frontline till katterna tidigare men backade efter att ha läst att de absolut inte får slicka på pälsen på ett dugn. Jag har två och det tvättar varandra på huvudet och i nacken (sötnosarna

).
Vill du ha tips om andra metoder får du PMa mig.
Redigerat av Ingrid Zon3: 19-05-2008, 19:51