H*n är nu ca 6 veckor. H*n kan stå, hålla sig fast med klorna och ta sig framåt, MEN när h*n går halta h*n och ibland verkar inte benen hålla så h*n sätter sig pladask på rumpan, som om ha*n är svag i benen. H*n flyger inte, borde h*n inte gör det än? Jag hade je en bananlåda men ca 23 cm kant i buren förut so h*n låg i, och den lyckade han flyga ur, efter andra gången tog jag bort den och la papper över gallret i bur botten ,så h*n fick mer utrymme.
Pratade med blå stjärnan idag och de trodde det berodde på fodret, vilket gjorde mig gåtfärdig för jag trodde att jag hade ett fullgott foder till mina duvor och tanken på att det är mitt fel är fruktansvärt. Jag köper ett foder med fröblandning som heter prestige och det är en bild med en skrattduva på. Har ett vitamin foder som heter omni-vit, som igentligen är till kakaduan men jag har gett det till duvorna då och då. Jag gav förut frukt och grönt till dem men läste i en bok att de var enbart fröätare så det slutade jag med. Ibland kokar jag ägg och ger dem, vilket händer någon gång i månaden.
Är det någon som kan hjälpa mig? Vad ska jag göra. Självklart vill blå stjärnan att jag kommer in med h*n, men min sambo tycker inte det. Även om vi kommer in på en undersökning, så visst det kanske går att lösa med bara foderändring men de pratade om ett ingrepp kunde behövas också. Pengar växer inte på träd, men å andra sida varje liv är ändå värdefullt.
Jag känner mig som en dålig människa för att jag inte rusar till vetrinär direkt, så jag vill gärna ha råd hur jag bör göra, vad hade ni gjort. Kan jag klara mig med att bara ändra kosten, iså fall hur, eller måste jag ta ställnig till vetrinär/avlivning vilket jag inte vill(avliva alltså). Är det nådon här som kan hjälpa, har märkta att det finns några fågel intresserade människor här. Har även frågat om råd på zoonen, men chansar på att någon här kanske kan hjälpa mig.
|