Här är en länk till zoonen där jag lyckats lägga in två filmsnuttar när h*n går, hoppas länken funkar.
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.as...amp;gid=1975360En sa att det kanske bara var så att h*n gick ostadigt eftrsom h*n börjat lära sig gå, ungefär som växtvärk, och det hoppas jag verkligen stämmer. Men jag har för mig att h*n mamma var bättre på att flyga och gå i samma ålder, men det var ju för snart 6 år sedan så jag kanske minns fel. Jag kanske bara är nojig, hoppas hoppas...
Det vitamin fodert som jag har till kakaduan är till fåglar i allmänhet, fast när jag köpte det var det med tanke på kakaduans, finns även bilder på underlater och andra fåglar på förpackningen.
Vetrinären menade att det skulle vara kalkbrist. Jag tror inte det är något fel på sklettet, h*n ser normal ut och kan gripa med fötter,stå och gå, men det är stapligt och ostabilt när h*n går. Som om h*n är försvagad i benen. Vetrinär pratade om korrigering, men sa inte hur eller varför. Tyvärr vill ju inte vetrinär säga så mkt över telefon utan vill alltd att man skall komma in, desutom fick jag bara prata med en sköterska(eller vad det heter). dessutom blir jag nervös när jag pratar i telefon, så jag glömmer att fråga hälften eller missar att berätta vissa saker.
Det är väldigt svårt att hitta information om just skrattduvor överhuvudtaget tycker jag, blir lättare när man söker på ring neckdov, men jag vet inte om det är samma art.
Jag håller med att om man har skaffat djur får man ta ansvar för dem, men det är ganska dyrt med vetrinär bara att säga hej kostar nästan 700 kr, och jag vågar inte tänka på vad en "korrigering" skulle kosta utöver. Blå stjärnan är riktigt dyra och jag har inte lyckat hitta en annan vetrinär som tar kan/emot fåglar, har alltid blivit hänvisad till blå stjärnan när jag ringt någonstans.
Jag funderade på om jag skulle försöka kontakta bebis morfars uppfödare hon hade en större uppföddnig av skrattduvor ett tag och även ett zoo, hon hjälpte mig när Poos syskon var sjuk, men det var ca 6 år sedan, vet inte om jag kan med att ringa henne.
Så här se h*n ut idag.
Bebis Bild tagen 20/5-08
Redigerat av Anic: 20-05-2008, 20:48