Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Inbrottstjuv, eller?
          Ciczi
          Inlägg 24-05-2008, 06:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Hej

På vardagarna är jag uppe strax efter 5. Alltså brukar jag tycka att det är skönt att sova lite längre på helgen.
          I morse kl. 06.30 väcktes jag av en ofantligt korkad tidningsbärare. Jag bor i lägenhet av äldre modell och har brevinkastet i dörren. Det är först en yttre "flärp" på utsidan av dörren och en inre "flärp" på insidan. Ja ni vet hur det ser ut?

Eftersom denna korkade tidningsbärare inte fick in tidningen på första försöket i brevinkastet så stod denne och slog den yttre flärpen mot den inre flärpen upprepande gånger. Antagligen trodde denne att brevlådan gått sönder och att om man slår hårdare så löser det sig...
          Till saken hör också att tidningen inte var särskillt tjock. Alltså borde det gå att få in den i brevlådan utan våld. Tillslut gav dåren upp och satte tidningen i dörrhandtaget. Men då hade jag ju redan vaknat och trott att det var inbrott och jag var halvvägs ut i köket för att hämta något "vapen" att mota den förmodade inbrottstjuven med...

Det är ju så att sådant väsen låter hundra gånger värre när man ligger och sover och allt är tyst i huset.

Nå när jag lugnat ner mig lite (man blir ju arg) och vaknat till ordentligt så ringde jag tidningsbärarna och berättade vad som hade hänt och kvinnan jag pratade med var mycket förstående och tyckte att så får det ju inte gå till och att hon skulle meddela områdeschefen.
          Hon avslutade med att önska mig en fortsatt bättre dag än uppvaknandet och sådant blir man ju glad av men min sovmorgon försvann ju.

Det finns dock en lösning på det. Jag utnyttjar morgonen och sedan fram på eftermiddagen så tar jag en tupplur. Det är inte heller så fel det.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gammelnalle
          Inlägg 24-05-2008, 19:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Var glad att det INTE var en inbrottstjuv! coolgleam.gif

Och jag misstänker de var ett ovant tidningsbud. (Sommartider du vet... och helg...)

Visst skall du framföra dina klagomål, men var realist.
          Jag har själv vickat som tidningsbud, och det är inte SÅ LÄTT som man kanske tror...
          Är det mörkt (dvs under större del av året..) så är det svårt att hitta rätt postlåda. Om ni bara visste hur många personer som heter Friedland (sug på den ni) ....

b

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 09:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon