*suck* tjatet om "kompisröstning" är så trögt varje år. Nu kom iofs många östländer på toppplacering om man nu tycker det är meningsfullt att dela in Europa i öst och väst hela tiden? Trodde EBU var till för att föra länder närmare varandra.... Varje år brukas det gnällas om kompisröster, konstigt nog såg jag sura kommentarer idag "var var rösterna från våra grannländer?". Det är ju precis det vi gnäller på andra för då ska vi inte be om kompisröster själva.
Ukraina kom på bra placering men jag tror inte de gjorde det i första hand för att de är ett "östland" utan för att låten både var bättre, bättre framförd än Perellis som framstod som en sämre kopia av Ukrainas bidrag. Tror de fick röster för att de var bra, så enkelt kan de va ibland.
När det var uttagnning i Sverige så tyckte jag att BWOs refräng satt med en gång, Perellis låt hade jag inget minne av alls förrän efter att ha sett och hört den hur många gånger som helst. Har man bara tre minuter på sig så gäller det att göra intryck direkt och inte komma med en dussinlåt.
Rysslands vinnare Dima Bilan var bättre förra gången han tävlade och inte vann, årets låt var segare.
--------------------
|