Inte Empty Room! Jag får eksem på de mest oåtkomliga ställena när jag hör den - urdåligt engelskt uttal och den mest gnälliga sång man kan tänka sej! Empty roooooom!!! Bara för att orden stavas på ett visst sätt uttalas inte varenda bokstav. *kliar! kliar!*
Håller med zaaritha om att Perellis låt inte är så himla dålig, men hon är ju bara för mycket. Divig till max och sånt orkar inte jag med.
Det fanns inte en endaste låt igår som jag trodde kunde vinna, allra minst Ryssland. Neej, det är alldeles för många öststater med numera. 48 länder! och inte många av dom har sitt ursprung i schlagermusiken, som det ju började med. Sen övergick det iofs till pop och lite annat, men inte sånt där konstigt som flertalet igår.
Christer Sjögren hade nog sopat mattan med allihop igår. Vi kanske ska tänka på det till nästa år, att skicka det sämsta vi har.
Vann Ryssland för att Evgeni (nånting) var med? Skulle Perelli haft bättre chans om Foppa kommit in och gjort mål? Eller Björn Borg gjort ett servess?
Neej, dela upp festivalen i öst och väst, och se till att dom ursprungliga deltagarländerna tycker det är värt mödan att lägga ner tid och ork på att skapa riktig musik igen! Hur många låtar har inte blivit kvar åratal efteråt av dom gamla vinnarna eller deltagarna. England, Frankrike, Tyskland, Irland, Spanien, Italien, Schweiz, Sverige....
Gårdagens behållning var som vanligt Christian L, och snutten med Björn G.

PS! Undrar ändå om inte Norge var bäst igår?