Jag gillar inte alls Earl Grey, tycker att det smakar parfymerat. Det är också många andra sorter som smakar för mycket parfym, typ "Forest Fruit" och sånt. Men man kan ju även smaksätta själv. Jag brukar göra vaniljte själv genom att blanda ett neutralt te (favorit: Orange Pekoe) med sönderklippt vaniljstång när man har använt vaniljfröna till annat. Till advent blandar jag i apelsinskal, nejlikor etc.
Mjölk i te tycker jag är perverst.

Det beror kanske på att jag inte tycker om mjölk. Vill inte ha socker i heller, men kan få för mig en gång om året eller så att ha i lite kandis. Däremot har jag socker i kaffet. Jag är ingen kaffehatare, dricker det ibland. Till kakan föredrar jag faktiskt kaffe, te är bättre för sig självt.
Det är kanske dyrt med Pur-eh? Annars skulle jag vilja testa det.
CITAT (Rapchic @ 26-05-2008, 11:30)

Myosotis (och alla andra som aksnke vill): jag har lagt ut det jag pratade om på internet, en entimmeshögläsning som var förkortning av vad jag kan och lite som jag inte var hundra på (tex när ming dynastin var är dålig på årtal) om nån vill läsa, annars så ska jag nog ha en till "tekväll" till hösten (tekväll innebär en "snabb" genomgång om te och teets historia och att få provsmaka te, se tillbehör etc) för er som bor nära.
hmm nu låter det nästan som reklam, don't worry det verkar som att jag gör detta ideéllt eftersom jag inte fått de pengar jag skulle ha fått från förra gången
Var har du lagt ut det?
Tekväll låter kul, var bor du?