CITAT (goranakerman @ 03-06-2008, 11:24)

Ja du Markus du verkar vara en riktig trädkramare... Allternativt har du själv ett gäng träd som stör dina grannar... Hur som helst faller träden så är det 50% chans att de drar med sig telefonledning samt elledning. 30 - 35% chans att de träffar 1 av 3 hus. 50 % chans att blockar vägen (ingen direkt fara går att flytta på). 5-10% chans att de blockar väg samt träffar ett hus. Detta är ungefärligt med tanke på 360 grader kring husen samt vissa allternativ går in i varandra tex träffar vårt hus samt drar med sig el/telefonledningar.
Som sagt vill bara ha mer kött på benen innan jag träffar grannen så har du inget mer konstruktivt att komma med Markus så vore det bra om du slutade lämna inlägg. Detta i all vänlighet!
Ezereht detta har faktiskt varit min tanke från början, de vill förmodligen ha kvar träden som insynsskydd vilket jag kan förstå. Har tänkt föreslagit att vi delar på kostnaden för trädfällning samt om de så behagar planterar buskar allternativt sätter upp staket. Detta är väl den mest rimliga åtgärden, har definitivt inte tänkt att grannen själv skall stå för hela kostnade, detta vore lite väl själviskt.
Om det inte är konstruktivt nog att hänvisa till gällande lag och praxis så låter jag väl bli då att skriva i din tråd. Det är inte min granne så jag är måttligt intresserad av vad du gör.