Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Får man ta med sig sina växter?, när man flyttar.
          Eva Swahn
          Inlägg 31-03-2004, 12:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag vet att vi har diskuterat detta förr, men hittar inte tråden.

Jag undrar om jag får ta med mig mina träd och buskar när jag flyttar? De är alla sånt som jag har planterat och de flesta är bara bebisar forfarande. Ännu har jag inte hört av mäklaren att någon har gjort slag i saken och vill skriva kontrakt. Eller gäller min trädgård så som den såg ut när mäklaren värderade den? Jag vill ta med mig mina ovanliga träd och göra min trädgård mera "normal och sossig".

Jag har ställt frågan till min mäklare via mail, men han har så mycket att göra att han har inte svarat än. Alltid väldigt stressad i telefon.

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ti bee
          Inlägg 31-03-2004, 13:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Håller med Charlotte! Ofta ser man liknande förbehåll utskrivna på infobladet vid en visning, typ "parabol ingår ej" etc. Ibland tyckte jag dock att det kunde kännas lite snålt, ex "micro ingår ej i köpet" när huset ändå kostar så mkt, lägg då hellre på en tusenlapp på priset innan i så fall och köp en ny micro, tyckte vi då. Jag tror till och med att en sådan "klausul" kan dra ned priset på en fastighet om det gäller småsaker, just p g a att den ger snåla vibbar.
          Fast med växter är det ju ibland lite annorlunda, man bryr sig ju om dem!! Kanske har haft och vårdat dem länge. Vår granne ska flytta så småningom och ska då ta med sig sina 89 rosenbuskar. Helt förståeligt, men också något man måste tala om innan försäljning så att köparen vet vad som gäller.
          smile.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 00:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon