En sak jag funderar på är hur presidentvalet skiljer sig från det här internvalet. Dvs, det är de allra mest engagerade som röstat nu, medan vid presidentvalet kommer en massa "vanligt folk" som inte är så insatta eller ens intresserade att rösta. Är "vanligt folk" mer positiva till McCain eller Obama? Tusan vet. Jag tycker McCain verkar på fallrepet vad gäller hälsan för övrigt, men jag kan ju ha fel där. Clinton föll lite grand på samma taktiska misstag som Gore gjorde mot Bush: Underskattade motståndaren till en början, och försökte sen desperat skifta fokus mot denne istället för att göra sin egen kampanj mer positiv. Det kändes som att Clinton, liksom Gore, skådespelade en roll snarare än var sig själva.
Tillägg: Normalt sett, med dålig ekonomi på väg ner, impopulärt krig, ingen naturlig arvtagare till Bush inom det republikanska partiet, det ena med det andra, så skulle det här kommande valet vara rena barnkalaset för Demokraterna. Men just nu tycks det bli jämnare än man för något år sedan kanske kunde tro. Det indikerar att ingen av kandidaterna Obama och McCain egentligen är speciellt populär bland folk flest.
Redigerat av Pirum: 05-06-2008, 07:36
--------------------
zon2.5
|