Tack för ditt svar!
Aloha trodde jag var rosa, men det stämmer kanske inte?
Ungefär hur hög blir Crown Princess Margareta? Kan den bli två meter? Att sätta flera plantor låter som en god idé, men rabatten är inte så där jättestor, så jag hade tänkt dra upp Margareta på en spaljé och sedan sätta Lady Emma Hamilton framför, för att dölja eventuella kala partier nertill. Men det bli kanske inga kala partier nertill?
Och det du säger om Pat Austin... blir den alltså ganska hög? Flora Linnea skriver 1,2 meter, men nu ser jag att Rosenposten anger 120-150 cm. Den blir alltså högre än Lady Emma Hamilton? Då passar den kanske bättre nedanför spaljén? Å andra sidan ska den ju helst inte dölja Crown Princess Margareta fullständigt... Det är kanske så att Pat Austin är för stor för att platsa i den här rabatten.
Oj, vad det är svårt att planera när man inte har provat redan och sett hur det blir

Upptäckte just att A Shropshire Lad kanske är ett bättre alternativ? Den ska visst bli ganska hög. Och en liten koll på David Austins hemsida avslöjar att det finns en Crown Princess Margareta climbing... kan den gå att få tag i i Sverige, månne? Eller är det samma ros, fast klippt på ett annat sätt från början?
Lilla Molly Sanderson var ju läcker, tack för det tipset