Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Crown princess Margareta som klätterros?, och frågor om färgharmonier...
          Thé
          Inlägg 05-06-2008, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Jag smider nu planer för höstens projekt, en rabatt vid uteplatsen. Det ska stå ett spaljerat päronträd längs kortsidan, och i slutet av den spaljén tänkte jag ha en klängros som vätter mot framsidan. Rabatten ska sedan gå i gult och orange, hade jag tänkt.

Klängrosen behöver inte bli så förtvivlat hög, och jag tycker att det är svårt att hitta bra kandidater i rätt färg. Nu funderar jag på Crown Princess Margareta. Enligt rosenposten ska den gå att spaljera, är det någon som har kommentarer om växtsätt? Har även funderat på Abraham Darby, men Margareta känns läckrare på något sätt. Den enda andra ros jag har hittat är Papi Delbard, och den verkar ingen ha i det här landet. Har kikat på Westerland, men får inget bra grepp om färgen. Klätterrosen måste passa ihop med Lady Emma Hamilton, som är ett absolut måste i den här rabatten.

Övriga rosor i rabatten tänker jag mig Lady Emma Hamilton närmast klängrosen. Sedan en grupp om tre, och där väljer jag mellan Pat Austin, Pegasus, Molineux och Charlotte.

Alltså, passar Crown Princess Margareta att spaljera? Passar den tillsammans med Lady Emma Hamilton som verkar helt fantastisk i färgen? Och passar Pat Austin till dessa?

Andra tankar om färgharmonierna i rabatten? Förutom gult och orange funderar jag på att lägga in lite lila i form av perenner av något slag. Måste förresten klämma in en pärlbuske också, och den är ju vit...

Redigerat av holyanna: 05-06-2008, 10:41

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Thé
          Inlägg 09-06-2008, 08:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Ja, det här visar ju att det blir en riktig chansning!

Det enda som verkar säkert är att Leander växer sig större än de andra. Men jag tror att jag ska chansa på Crown Princess Margareta i alla fall...

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 18:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon