Tjenare får väll dra mitt stå här med då:) jag är ny på forumet så detta är ett av de första inläggen

Det jag tycker är konstigt är att inte alcohol och tobak är narkotika klassat när cannabis är det! jag röker ej cannabis å tänker inte göra iheller men jag har forskat lite i detta och det är ju inte farligt ! defenetivt inte farligare än alcohol, alcohol är beroende framkallande , den största inkörsdrogen till tyngre droger som excstasy amfetamin och kokain.. vilket jag trodde cannabis va men icke 9 av 10 som är tyngre drogmissbrukare idag började med alcohol och gick direkt på de tunga drogerna utan att röra cannabis! Och det finns inga bevis på at cannabis är skadligt på nått sätt snarare tvärt om nyttigt :/ en man i usa gjorde ett test likt super size me, som gick ut på att han va utan cannabis i 1månad och så gjorde han tester psykiskt och fysiska och allt va lika dant tillochmed bättre på vissa punkter när han hade rökt cannabis varjedag i 30dagar.. skumt.. och det finns inga dödsfall som orsakats av för mycket cannabis! för att ta en överdos av cannabis behöver man röka 580kg under loppet av 15minuter..

medans en medålders man på 80kg kan få alcohol förgiftning av 1liter på loppet av 1timme (givet vis så stämmer andra faktorer in som tex vad man har ätit vikt osv men ca) och röker man på så tappar man inte omdömmet helt som man gör av tex alcohol.. lite gör man men långt ifrån som med alcohol.. årligen dör 85000 personer pga alcohol och ingen av cannabis.. Men visst det måste ju vara olagligt för nått ju.. det kan ju inte bara vara det utan nån andledning..! ja men eftersom det inte verkar vara några hälsoproblem men vår stat döljer det gjärna så det är narkotika fy och usch knarkare! ja det är klart allt handlar om pengar idag kolla på sprit monoplolet.. det staten är rädda för (som jag tror) så är det att legaliseringen kommer göra det enklare och fler kommer odla hemma eftersom det är så pass enkelt att göra det bara det att det är olagligt idag och samhället har en skamsen syn på det hela! Men varför inte göra som i holland? legalisera det sälja det med åldersgräns tex 18år och ha coffeshops där man kan sitta å röka och ha åldersgräns där med..! å sen pengarna man får in på legaliseringen lägger man ner på att hålla mer på sånna lagar å mer hjälp inom rehab osv! jag känner personligen 2st som har rökat cannabis mer eller mindre regelbundet i 35år och de är varken beroende elelr korkade varav den ena har uppmätt iq till 165! det stärker iaf det dom säger att det inte är beroendefram kallande och man blir inte trög!
och allt detta finns det vetenskapliga tester på som givetvis är gjorda i usa eftersom det är mycket vanligare där!
Med andra ord så knarkar jag så som jag ser det iaf! Alcohol är narkotika!