CITAT (Ingrid Zon3 @ 13-06-2008, 08:36)

Visst kan man väl se schäfern i honom i nospartiet och kanske på ögonen också? Eller kunde... Snyggt!
Visst så är han lite olika de flesta collisar som är lite får man säga sönderavlade(?) efter lassie filmerna, men både vetrtinär och en hunddomare tyckte vi skulle ställa ut honom och kunde inte se att han vad en blandning. Men jag håller med om att nosen är lite grövre än collie brukar vara och han var som sagt lite större än de flesta collies, troligen att bra arv från schäfersläktingarna

Vi fick ofta beröm för hans utseende (känner mig stolt som en tupp när jag talar om honom

), men viktigast av allt han hade bra persolighet, jag gjorde ett mentaliets test (inofficielt, mest för skojs skull) på honom när jag gick en hundkurs med honom.
CITAT (hjärtegull @ 13-06-2008, 09:50)

Men vad tycker ni är skäliga priser för blandraser då? Hundar har jag inte så stor koll på, men jag håller på att jaga efter en kattunge nu, och har snubblat över priser som 800 spänn för en blandras-kisse utan stamtavla eller nåt.
Känns inte det liiiite dyrt? Nuvarande ägaren motiverade det med att vill man verkligen ha en katt så får man betala, och visst är väl det sant, men jag tänker då inte betala 800 kronor för en katt.
Är jag dumsnål?
Vad tycker ni?
För en blandis katt som bara är avmaskad, tycker jag det är lite dyrt och kanske lite oseriöst. Alla borde avmaska, idmärka och vaccinerar 2 ggr innan en katt säljs och då tycker jag att det gott kan kosta 800 kr eller tom mkt mer, 2000 kr är ju vanlig att ffa lånhåriga blandisar som är avmaskade, idmärkta och vaccinerade 2 ggr kostar.
Köper du en katt med bra förutsättningar så är chansen att den är väl omhändertagen under första tiden större, vilket kan påverkar katten hälsa resten av livet.
Men det är klart, jag hade ju själv velat att raskatterna var gratis för min egen del, men vem vill inte att allt ska vara gratis