Tack! Det var SÅ fint att se. Men egentligen lite FÖR smakfullt. Själv har jag funderat på att göra en klassisk trädgårdsrundel någonstans, kanske av betongsten och så ställa tomtar och andra trädgårdsskulpturer, t ex eifeltorn, rådjur, stork, frihetsgudinna etc i mitten, i en tät grupp. Eller göra en likaså klassisk halvgrotta som det bor tomtar i. Med lyse så att man ser den inifrån på vintern. Men jag har inte förverkligat något utan min trädgård är strikt, med många träd och buskar, enkla plattstigar och grusgångar, ett par enkla raka rabatter, ett köksland, häckar och gräsytor. Så det skulle verkligen inte skada med lite kitsch...Kanske en liten damm med några tomtar som bor på en ö mitt i, belysta förstås. Att börja med naturskapade konstiga stubbar kanske blir en bra början. Eller kanske en överarbetad fontän i italiensk stil? Hur har ni det med tomtar och fontäner? Jag sökte lite på trädgårdsprydnader och hittade den här betongkorgen, 55 cm hög, 54 cm diameter, kanske en början?
korg.jpg ( 13.61k )
Antal nedladdningar: 5
Bifogade fil(er)
korg.jpg ( 13.61k )
Antal nedladdningar: 7