CITAT (Majjijann @ 17-06-2008, 11:29)

I agree.
Samma här!
Vi bor inte "på väg förbi" någonting men ändå så ska likt förbaskat en del vänner/släktingar konstant aldrig kunna förvarna om sina besök. Dessutom tar de bara för givet att vi ska släppa allting vi har för händerna och sätta oss ner och prata i flera timmar.
En sak till som jag starkt ogillar är att samma personer aldrig ringer på dörren utan bara knatar runt till baksidan på huset. Flera gånger så har jag helt plötsligt känt mig iakttagen och då står det en person där och tittar och säger ingenting. Väldigt obehagligt och inte kul om man kanske ligger och solar eller så. Ett litet HALLÅ som förvarning i alla fall vore trevligt.
När man dessutom vet att samtliga personer i princip har mobiltelefonerna klistrade på kroppen och inte ens går på dass utan dem så gör det saken än värre tycker jag. Varför inte använde dem också?
Är det någon här som kan tala om för mig, som är oförstående, vad det är som är så roligt med att våldgästa folk? Är det överraskningsmomentet som är så roligt eller vad handlar det om? Jag förstår faktiskt inte vitsen med det hela....
Jag, irriterad??? Nääääe....