Nu har jag blivit så inspirerad och motiverad av alla era fantastiska pallkragerabatter och odlingar, att jag har handlat 6 st 1200x800-kragar. De ligger i bilen tillsammans med 7 säckar jord, som jag köpt hos en duktig trädgårdsmästare. I helgen ska jag ta ner alltihop till stugan och börja vårbruket...
Nu vill jag ha tips och råd. Jag har läst en massa gamla inlägg, men jag undrar ändå vad ni som brukar odla i pallkragar har för erfarenheter. Ska jag köpa mer av den dyra fina jorden (för mina säckar räcker ju inte långt) eller kan jag blanda med annan (billigare). Ska jag gödsla nu när jag förbereder mina odlingar, eller ska jag vänta...
Jag skulle bra gärna också vilja ha tips på hur nu brukar så i dem. Jag ska ha mina 2 våningar höga, hade jag tänkt. Jag skulle vilja ha sockerärtor, morötter, ruccolasallad, squash, kanske någon annan sallad, kanske purjolök, lite dill och gräslök... Är detta rimligt (jag är novis på området

) eller ska jag färre sorter?
Finns det några bra tips på vad man ska sätta tillsammans, hur tätt kan man tänka sig att ha plantorna...
Mina frågor är massor. Kanske någon har en gammal plan över hur ni har haft det, det vore kul att se... Eller kanske någon snäll person gör en liten ritning över hur jag skulle kunna ha det..