CITAT (Stintan43 @ 22-06-2008, 09:38)

Vi hade också en sådan fluginvasion en gång och jag funderade mycket på varifrån alla flugor kom och hur så många lyckades t sig in trots att vi försökte hålla fönster och dörrar stängda. Det gick iof hästar en bit bort och en stor dynghög fanns det 500 meter bort också så ursprunget fanns kanske där jag vet inte. En dag klättrade jag upp på vinden (fanns bara en liten lucka från utsidan) och där minsann fanns det flugor. Det var nästan helt svart under taket och naturligtvis hade dom ingen större svårighet att hitta vägar ner genom innertaket som bara va panel.
Jag inhandlade ett par burkar radar och gick till attack mot de irriterande flygfäna och efter ett par omgångar var fanns det åtminstone inga levande flugor kvar där uppe. Visst kom det in flugor även efter detta men aldrig i samma utsträckning så därefter fick det duga med klisterfällor och flugsmällor. Så Henriks du kanske ska leta och se om du kan hitta en koloni någonstans i huset.
Vi provade ett tag med att hålla fönster och dörrar stängda, men som framgått av min "hustråd" tidigare är detta huset mest ett ruckel, så flugorna struntade blankt i att det inte fanns några öppna dörrar och fönster - det blev bara marginellt mindre.
Vinden - den tanken väckte grå igår, men döm om min förvåning när jag inte hittade en enda fluga uppe under taket! (kanske iofs delvis förklarat av att det blåste halv storm igår och så dragigt som det är där uppe ville väl inte flugorna vara där!