Jag lyfte fram tråden igen, men missade själv att kolla om någon skrev i den!
CITAT (Pirum @ 20-06-2008, 18:57)

Nej. Det enda rimliga är att det offentliga rekvirerar mark i för ändamålet lämplig mån och omfattning. Därefter drivs vindkraften i offentlig ägo. Subventioner, skattebefrielser, och andra ekonomiska frälseordningar är i längden obra, eftersom de driver upp priserna till den nivå konsumenten klarar och vill betala (marknadsekonomi) och vinsten därefter hamnar hos herr Kapitalist, och inte till allmän nytta. Generellt sett. Nu förenklar jag, men det beror på att jag inte ids bry mig om krångliga ekonomiska resonemang (och så saknar jag bildning inom ekonomi;) ). Man ska inte "äga" mer mark än man själv klarar att bruka. Äger man så mycket mark att man har plats för flera vindkraftverk behöver man lättas från sin börda

Detta kan du väl ändå inte mena? Att markägare inte har rätt att använda sin egen mark, utan att all mark borde vara statligt ägd?
Du säger att du inte ids bry dig om krångliga ekonomiska resonemang - men du orkar minsan säga att du vill "rekvirera" mark för statligt ägda vindkraftverk? Med andra ord stjäla? Vill du införa komunismen fullt ut också, så att du slipper fatta några beslut själv. Staten skall fatta alla beslut åt dig och att du inte skall kunna hållas ansvarig för något??
Bara en nyfiken fråga utanför ämnet: Vill du att alla skall ha samma lön oavsett arbete också?
Jag hoppas VERKLIGEN att jag misstolkat hela ditt inlägg?!?!