CITAT (Grå @ 23-06-2008, 06:40)

Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt.
Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det

Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-(
Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus)
På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken...
Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra.....
jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb!
just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till!
Redigerat av henriks: 23-06-2008, 19:27