Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Jag vann en växt på lotteri från Trädgårds amatörerna på mässan i Umeå Den växer fint och jag har planterat den i mitt stenparti Nu till frågan Hur skall jag bäst låta den växa? skall den ligga ner eller borde jag stötta upp den Själva plantan är ca15x13 cm Och har den något svenskt namn?
Just nu växer den 'liggande o slingrande' DSCN0401_kopiera.jpg ( 302.4k )
Antal nedladdningar: 40
Så här ser den ut på undersidan DSCN0403_kopiera.jpg ( 230.58k )
Antal nedladdningar: 35
En bild från en anna vinkel DSCN0404_kopiera.jpg ( 245.32k )
Antal nedladdningar: 43
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Jag har nu fått svar på min fråga Men ärligt talat så blev jag inte så mycket klokare kanske någon av kan 'förklara'?
Hej! Jag vann denna växt på ett lotteri anordnat av TA i Umeå Krukan var märkt Sedum sp "Monstrosa" men jag hittar ingen växt med det namnet på 'nätet' Vid en förfrågan på Odla blev jag tipsad om att ni har haft en liknande växt och som ni då kallade 'Grisöra' Vad jag är intresserad av är om ni känner igen växten? o tror ni att den kan vara härdig i zon 4? Tacksam för svar Svaret blev: Stor fetknopp har bildat en krispaform. Plantan bör stå så ljust som möjligt då blir den violett under vinterhalåret. Plantan försöker också att gå tillbaks till ursprungsformen. Se därför till att Du nyper bort alla bryt som liknar stor fetknopps stammar.
I allafall så ser plantan ut så här i dag DSCN0455_kopiera.jpg ( 179.46k )
Antal nedladdningar: 43
Tror ni att det är dessa han menar att jag skall ta bort? DSCN0450_kopiera.jpg ( 159.04k )
Antal nedladdningar: 32 DSCN0451_kopiera.jpg ( 123.36k )
Antal nedladdningar: 51