Medlem
Antal inlägg: 952
Medlem nr: 1 052
Hela fem små sidoskott har skjutit upp, hur ska jag bete mig med dem? Duger såjord att plantera om i? Ska jag ha plastpåse över de små plantorna? Hur lång tid tar det innan de rotar sig?
Medlem
Antal inlägg: 323
Medlem nr: 1 008
Det låter som en aloe som miss piggy har, men säker kan man ju aldrig vara. Den svarta spetsen kan vara resultat av torka? Hörde av en bekant att man kan göra synålar av dem, med vidhängande tråd? Förstod inte riktigt. Jag försökte sätta aloesticklingar utan att rota först, men det funkade inte. Hade de några rötter de som du satte Fenja? Det finns kanske flera varianter av Barbadensis också. Jag har lyckats lägga upp ett album nu med aloe-bilder. Lite gamla är de allt, alla plantor är mycket större nu. Vet du namnen på dina Fenja? Du får gärna berätta om du känner igen någon. Jag har varit inne på flera länkar på nätet men inte hittat mina sorter. SKA hinna till Edvard Andersson växthus i Frescati någon gång - där har de flera sorters aloe. Någon som lyckats med att få dem att blomma igen? För mig är det bara den från Spanien - förutom en som jag köpte i blom, men det är väl fusk?! Vad kul att det är så många som är intresserade av aloe!