Försök att göra något positivt av situationen i stället för att reta dig på den där grannen. Ignorera dem så mycket det bara går, låt inte den där människan få stjäla din energi och dra ner ditt humör - det är han inte värd!
När vår radhusgranne inte lyckades få oss att måla vårt nya plank mellan våra tomter i just den färg som de önskade så gick de till kommunen och krävde att vi skulle flytta in vår redskapsbod till 4,5 m från tomtgränsen, den hade dit in tills stått ca 1 meter från planket med grannens muntliga tillstånd i 3 år...
Se alltid till att ha skriftligt tillstånd för allt - man vet aldrig om grannsämjan kommer att haverera av någon anledning i framtiden!
Först var jag väldigt sur över den barnsliga hämndaktionen men så bestämde jag mig för att inte låta min tillvaro förmörkas av en otrevlig granne. Vi trivs ju annars så bra här och alla de andra grannarna är jättetrevliga.
Jag har i flera år önskat att det skulle finnas en lämplig plats för en liten pergola på vår lilla tomt men har tidigare inte sett någon möjlighet till det - nu kom lösningen tack vare att vi blev tvungna att flytta på boden. Idag är jag helt tillfreds med den nya situationen, tack vare grannens barnsliga beteende fick vi en perfekt plats för den pergola jag länge önskat!
Försök att vända det som har hänt till något positivt, du har nu chansen att fixa till en mysig skugghörna! Det finns massor av intressanta växter som trivs i skuggiga lägen!
Redigerat av Betty: 27-06-2008, 11:40