CITAT (Ingrid Zon3 @ 02-07-2008, 08:15)

Mitt förslag är att ta det lite lugnt med murbruk och andra lösningar som är svåra att få bort när de väl kommit dit. Om du inte har läst en så försök få tag i Torsten Wallins bok Vildros och kaprifol. Där finns massor med inspiration för klippskrevor. Och suveräna växtval.
(Och jag är bara liiite avis på ditt berg., ursnyggt redan utan växter...)
"Kvinnan som gick upp för en kulle och ner för ett berg"

Ja, det är otroligt vad vackra saker som kan gömma sig under de mest anskrämliga lumphögar ibland...
Ska spana efter Torsten, men det finns bra släggor att använda till murbruk. Allt löser sig med milt våld, det vet du väl.
Bifogar en bild på ett litet vattenblänk vi gjorde bredvid berget i våras. Just nu ser det lite skräpigt ut, men det blir bra sedan när växterna funnit sig (och ogräset trimmats bort).
Det är ett gammalt brunnslock, gjort av en jättestor, oval och platt sten som någon salig själ har knackat ut ett hål i en gång för länge sedan. Den låg slängd nere i en hage och Henrik frågade om jag kunde komma på något roligt att göra med den.
Brunnslocket_080702.JPG ( 296.01k )
Antal nedladdningar: 117Så här såg det ut när han hämtade den åt mig och lade den på plats. Sedan var det bara att sätta igång och gräva...

Jag älskar det här stället, det finns hur mycket kul grejer som helst här.

Placering_080511.JPG ( 318.12k )
Antal nedladdningar: 129