Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vek lärk
          pompe
          Inlägg 08-07-2008, 16:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 16 713

Hej,,,,
          Jag bor i zon 5 en bit norr om Borås.För några år sedan planterade jag ett lärkträd,
          ( då ~½ m hög) i prima rik o djup matjord Jorden är väldränerad men håller fukt bra.
          De första åren växten lärken i mitt tycke lagom o höll sig propertionelig. -De senaste
          2 åren har den skjutet fart o haft en enorm tillväxt, kanske en dryg meter per år
          Stammen växer i längd med inte i grovlek, Den är nu så vek att den inte står för sig själv
          längre utan måste ha stöd för att inte knäckas. Den skjuter enorma skott o är grön o grann
          -Min lilla undran är -har den brist på nåt när den blir så gänglig eller har den helt enkelt
          för rik o bra jord? ( jag har inte gödslat, bara gett den en näve kalk till jul )
          Vad ska jag ta min till?
          Tacksam för tips

Citera

Inlägg i den här tråden
          pompe   Vek lärk   08-07-2008, 16:42
          Cilla   Ja detta är ett problem med träd ibland, de växer ...   08-07-2008, 21:12

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 04:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon