Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilken chock, cancer
          inger1
          Inlägg 10-07-2008, 12:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 10 994

Hej på er.
          Var till vet. igår för min hunds "hosta" som vet. trodde berodde på magkatarr. Man är ju inte collie för roligt.
          Men vad hon sedan sa i förbigående fick mig att däcka fullkomligt, bildligt talat. Han har testikelcancer, men lungröntgen och hjärta är helt ok. Betalade mina 850 kr. och gick därifrån. Det var först på kvällen som det hade sjunkit in och frågorna vara välde över mig. Jo hon sa att kastrering var alternativet men är inte aktuellt eftersom hunden är snart 12 år. Han är för övrigt väldigt pigg, äter bra och hänger med det mesta.
          Har varit inne på nätet och försökt hitta upplysningar men har ännu inte hittat nåt som passar in på honom. Det är inlägg och artiklar om unghundar och deras testiklar.
          Ska prata med vet. om nio dagar för att berätta om hans magbesvär har blivit bättre men står inte ut att vänta så länge.
          Det finns alldeles säkert någon i det här forumet som vet vad som kommer att hända, hur påverkas han, får han ont, är det en aggresiv sjukdom?
          Jag håller på att bryta ihop.
          Mvh Ceasars matte Ingesr

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christer i Falkö...
          Inlägg 10-07-2008, 19:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Kastrering på hund är en ganska stor operation, inte som på katt t.ex. De får lätt infektioner i såret också. Min ena höll på att stryka med efter den operationen. Men eftersom detta egentligen bara handlar om att ta bort testickeln, kan det ju inte på långa vägar vara lika svårt.
          På män är ju testikelcancer (som nästan endast män under 25 får) en riktigt allvarlig och farlig sjukdom, men jag har för mig att det inte är så på hundar.
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 20:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon