azofia Vist kan det vara svårt att handla när tex Konsum och Ica har sk egna märken som signum mm där står det ej på förpackningen var dom är tillvärkade och det är ett stort problem.
Kläder köper jag, måste pga att jag kan ej sy, men jag försöker att vara medveten konsument där åxå när jag handlar.
Jag är född 1960 alltså ej last gammal men jag kommer ihåg bojkotten av Sydafrikanska frukter sylt mm det var inga problem då alla ställde upp på det.
Ett annat exempel var bojkotten av franska viner mm samma sak där vi konsumenter fick en stormakt som Frankrike att sluta med atomproven.
Arbetar själv inom livsmedel och är mycket facklig aktiv både lokalt och centralt,vet vikten av att strida för dom svaga.
Har talat om det förut på forumet att jag har svårt med att skriva, bokstäverna bråkar med mej, hoppas att alla förstår vad jag menar när jag skriver mina inlägg
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|