Jag fick i alla fall svar på min ursprungliga fråga av Lidls kundservice. Sorten var Nicola. Någon som vet något om den sorten?
Det var inte min avsikt att skapa stor debatt ang. Lidl när jag startade tråden - hade jag inte skrivit lidl i rubriken hade den aldrig kommit igång.
Det måste vara upp till var och en var de vill göra sina inköp någonstans. Det är bara att konstatera att Lidl är här för att stanna. Det finns inget mer att göra åt det. När man besöker deras butik fattar man att deras koncept är lyckat. Mycket folk hela tiden.
Sedan är det upp till var och en att låta bli att köpa t ex utländska mejeri- och köttprodukter.
Att personalen skulle ha det så mkt sämre på Lidl än på alla andra arbetsplatser i Sverige kan knappast stämma. När ngt är nytt är allt upphaussat. (lidl har samma krav på sig ang. sin personal som t ex ICA, Coop etc.) Titta däremot utomlands (t ex asien eller östeuropa), det är där de stora problemen finns ang personalpolitik mm.
Jag kommer absolut att fortsätta handla vissa produkter hos Lidl, (dock ej utländskt kött eller mjölk) men t ex deras frukt är utmärkt.
|